tisdag, januari 15, 2013

KOPPLERSKA

är jag inte men jag kopplar gärna ihop människor utan för den skull ha något som helst att göra med koppleri.

Jag vet inte riktigt vad det ska kallas men jag har i alla fall träffat tre nya svenska fruar i Jakarta den senaste veckan och har på ena eller andra sättet kopplat ihop dem.
En fru fick jag kontakt med via en gammal granne (och nu menar jag inte gammal i ålder utan att vi tyvärr inte längre är grannar - bäst att tillägga ifall hon läser min blogg:)), en är Ericsson fru så det faller sig naturligt och den tredje sprang jag på i skolan.

De tre har jag kopplat ihop på olika sätt då två av dem har barn på samma skola och två bor just nu på samma hotell innan de har hittat hus.

Jag tror att det är uppskattat att få lite råd och tips från oss som nu har bott här ett tag samt att det alltid är skönt att få vädra saker på sitt eget språk ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar