lördag, december 29, 2012

CORAL ISLAND

Idag hade vi hyrt en longtailboat för utflykt till Coral Island och Komodo Beach.
Då tidvattnet är den som bestämmer blev det en förmiddagstur, efter frukost begav vi oss iväg.
Det var rätt mycket vågor på vägen ut vilket gjorde att båten gungade ganska mycket, lite läskigt tyckte barnen (och jag!).




Redo för båttur direkt efter frukost, Coral Island skymtar i bakgrunden.



Coral Island gjorde oss inte besvikna, standen och vattnet var helt fantastiskt!



Snorkling var dock kanske inte den bästa, men Fabian, Filippa och Frasse var ute på en tur.



Fabian gav snart upp och kom tillbaka upp på stranden.



Jodå, stranden heter inte Komodo Beach bara på skoj, riktiga STORA (nästan 1,5 m anser jag som stora) komodo ödlor bor där!
Jag höll på att bralla på mig när jag fick syn på dem!



Min lillebror skulle älska att vara här med Komodoödlor bakom sig och nedan vy framför sig, han skulle antagligen kunna bo här i veckor!





En kall Singha på beachen, SEMESTER!!!




Stranden var helt magiskt fin, så underbart!



Filippa knaprar på en majskolv.



Fabian solar.


Frasse


och jag njuter av stranden



här skulle Felix ha suttit




men han sov hellre i skuggan



Underbart bad!



På vägen hem passerade vi Evason Resort & Spa. Frasse och jag gifte oss där för snart fem år sedan. Idag är hotellet stängt, InterContinental har köpt anläggningen som nu håller på att totalrenoveras och beräknas öppna igen om ett drygt år.




Vårt hotell, Serenity!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar