onsdag, juni 06, 2012

OPEN HOUSE AT BIS

Idag hade skolan öppet hus så jag stannade först kvar hos Fabian för att se vad han brukade göra.
Han tyckte till en början att det var spännande att ha mamma där och visade mig glatt omkring.
Efter ett tag sa han till mig att jag fick gå när jag ville... en ganska självständig ung liten kille som inte alltid vill ha sin mamma omkring sig!





Fabian hade fullt upp med att visa mig runt på skolan!


Sedan var det dags för att besöka Filippa. Hos Filippa hade jag en bestämd tid där jag fick sitta ner med henne, vi gick igenom hennes arbetsböcker och hon visade mig vad hon hade gjort och lärt sig.
Det är så roligt att se vilka framsteg hon gör, speciellt i det engelska språket!



Filippa i full färd med att visa mig hennes arbeten!
Jag vet inte varför men just på det här fotot påminner Filippa mig väldigt mycket om min mormor, Hildur. 
Så kul att se likheten!


Idag är det även Sveriges nationaldag och den svenska ambassaden håller ett kombinerat nationaldag- midsommarfirande på ett hotell inne i stan.

Dock så är arrangemanget utan barn konstigt nog och utan nanny så hade vi inte så mycket att val än att hoppa över firandet. Trist! Vissa barn från den svenska skolan fick dock vara med om de anmält sig som frivilliga till dans kring midsommarstången. Då vi tyvärr inte kan delta i den svenska skolan denna termin då vi inte hinner dit i tid pga att barnen går på BIS så var det svårt att få med barnen via den vägen också.

Vi åt istället middag med Peter, Carol och deras son Bruce på Satu Lagi, inte illa det heller! Grattis Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar