tisdag, maj 15, 2012

VAD KAN JAG FÅ ATT ÄTA?

Frågan "Vad kan jag få att äta?" är den mest förekommande i vår familj just nu, utan något som helst tvivel.
Frågan kommer 100 % av gångerna från de två barnen. Det är ingen hejd på hur ofta de ställer frågan, de skulle kunna äta något hela tiden.
Visserligen är de barn och växer men någon måtta får det väl ändå vara!
Hänglås på kyl och skafferier skulle helt klart behövas. Att försöka hålla dem till regelbundna mattider är sannerligen en utmaning ibland.

Ska ärligt säga att det slinker ner en glass eller några kex ibland men jag är ändå så tacksam att de älskar frukt och grönsaker och nöjer sig oftast med det till snacks och mellanmål. Frukt och grönt släpar jag gladeligen hem kilovis av i veckan.

Jag misstänker dock att intaget av mat och frågan om det inte på något sätt är övergående än på många år, man har ju hört hur tonåringar (och killar i synnerhet) konsumerar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar