onsdag, maj 23, 2012

HUSET

Huset som ska vara klart för inflyttning fredagen den 8 juni är just nu under renovering efter våra (mina) önskemål.
Då jag är lite av ett kontroll-freak som gärna dubbelkollar saker är några besök av huset under renoveringstiden helt normalt. Dessutom är det här i Indonesien helt nödvändigt med inte bara dubbelkoll utan trippelkoll!

Efter dagens besök kunde jag i alla fall nöjt konstatera att renovering av samtliga tre badrum var i full gång. Men sedan var det stopp, att parallellt utföra andra arbeten, som att tex bygga nytt trädäck runt poolen, sätta upp gardinstänger mm är inte en självklarhet. Precis som jag misstänkte.

Efter att ha framfört förslag på arbetsrutiner hoppas jag nu på lite mer effektivitet. Nästa vecka är det dags för ett nytt besök!




Stor öppen planlösning på nedervåningen med många fönster 
som släpper in ljuset och med poolen precis utanför.



Framsidan där nu ett gammalt badkar och toalett står efter att ha blivit utrivna. Ut med det gamla och in med nytt!



Entrén till huset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar