fredag, mars 09, 2012

STOCKHOLM

En nackdel för oss nu när vi inte bor i Sverige är att vi inte har tillgång till vårt hus (då det är uthyrt) när vi kommer hem.
Som tur är får vi bo hemma hos min mamma och pappa men det innebär Katrineholm istället för Stockholm. Lyckligtvis finns bra tågförbindelser så det är ändå ganska smidigt.
Som gammal tågpendlare är jag dock ganska trött på tågsträckan Katrineholm - Stockholm och retur.

Jag och barnen har i alla fall hunnit med ett snabbt besök med ett kärt återseende hos våra gamla grannar.
Jag har dessutom hunnit med en tur upp själv för att besöka en kär gammal vän samt lunch med några av mina väldigt goa före detta kollegor!
Självklart levde SJ upp till sina förväntningar med förseningar, tågbyten och omvägar vid en av tågresorna. Vad annars att förvänta sig?


Här på besök hos bästa gamla grannarna Gunnarsson´s.
Viola, Vilda, Viggo, Fabian och Filippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar