torsdag, mars 29, 2012

EN HÄNDELSERIK DAG

Dagen började väldigt tidigt men bra med fina presenter och frukost på sängen!

Idag är det nämligen ingen vanlig dag utan min födelsedag, nr 40 i ordningen.
Jag kan ärligt säga att det är lite märkligt att numera ha en 4:a istället för en 3:a först... tiden går alldeles för fort kan jag konstatera.

Då vi hade ett inbokat möte med British International School (BIS) redan kl 8 på morgon innebar det att vi var tvungna att bege oss redan kl 7 för att vara säkra på att vara framme i god tid. Med Jakartas trafik så kan några ynka km eller 1-2 mil ta väldigt lång tid... Det är inte världens bästa infrastruktur här.
På BIS har barnen plats och kan börja efter påsklovet men vi vill helst få in dem på Jakarta International School (JIS) som ligger i det område där vi kommer att bo. JIS kan tyvärr inte i dagsläget garantera en plats men vi tjatar och ser om det det kan lösa sig.
Annars får barnen börja på BIS och byta till JIS i augusti. Inte det optimala men inte så mycket vi kan göra åt det tyvärr.

BIS visade sig vara en fantastiskt fin skola och jag blev faktiskt riktigt imponerad av den. Barnen verkade tycka om den också! Synd bara att den inte ligger närmare.

Efter besöket på BIS så hann vi bara hem snabbt och äta lite lunch innan det var dags att bege sig till immigrations myndigheten för att bli fotograferade och "inskrivna" i landet.
Frasse gjorde denna procedur för några veckor sedan och sa att det är vansinnigt mycket folk men att det går ganska fort, ungefär bara 20 minuter i den kö vi är tvungna att stå i.
För mig och barnen visade det sig att 20 minuter tog två timmar just denna dag.
Jag vet inte om Frasse hade ovanlig tur med sin korta kötid eller om han har ovanligt dåligt tidsperspektiv.

Dagen fortsatte med information från Frasse att han var tvungen att jobba sent för att förbereda en presentation.
Så mycket blev det med det fortsatta födelsedagsfirandet.
Det blev en sen middag från roomservice, som jag dessutom fick beställa själv.

Det kanske inte blev precis just det födelsedagsfirandet jag hade tänkt mig men en Bali-resa som ytterligare en present kan förlåta mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar