lördag, mars 10, 2012

MELLO

Vad vore livet utan Melodifestivalen?

Vi prickade in vårt Sverigebesök precis i rätt tid för att få ta del av "Andra chansen" och så klart den stora finalen!
Barnens favorit i Andra chansen var Sean Banan. Han var lika pinsam och dålig som det låter. Barnen tyckte han var vansinnigt rolig medan vi vuxna var evigt tacksamma för att han inte gick vidare till finalen. Vilket skämt!

Däremot tyckte jag Thorsten Flinck gjorde bra ifrån sig med "Jag reser mig igen", lite otippat. Ingen låt att slåss med i en schlagerfinal men dock med en för honom träffsäker låttitel.

Den stora finalen innehöll förvånansvärt många bra låtar faktiskt. Vinnaren "Euphoria" med Loreen var min favorit medan barnen höll på Danny och låten "Amazing".
Jag tror "Euphoria" kan gå långt i Europafinalen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar