lördag, januari 14, 2012

TENNIS

Med båda barnen hos ett par kompisar öppnade det upp för gemensamma vuxenaktiviteter för min man och mig.
Detta fenomen är väldigt, väldigt sällsynt. Det är så väldigt uppskattat när tillfälle väl ges.

Vi började med en härlig långpromenad. Lagom uppvärmda fortsatte vi med en timmes tennisspel. Tennis är väldigt roligt, svårt och jobbigt då det krävs ett enormt fotarbete.
Medan min man slog många bollar i nät slog jag istället ett par ut över det höga staketet. Jag var helt klart den som hade mest trycka i bollarna idag!



Jag är ingen Serena Williams men huvudsaken man har kul och det hade vi! 
"Puckeln" på ryggen är tennisbollar instoppade under linnet om någon undrar. Med byxor utan fickor fick man lösa bollförvaringen bäst man kunde. 
Kanske dags att införskaffa ett par tennisshorts eller kanske rent utav en kortkort kjol?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar