fredag, januari 27, 2012

DRIVE THRU

I normala fall när jag skjutsar Filippa till skolan parkerar jag och följer med henne in till skolgården och den plats som hennes klass har som uppsamlingsplats.
När det ringer hämtas eleverna upp där av sin lärare som sedan går med dem till klassrummet.

Ett annat alternativ, som de allra flesta gör, är att lämna av barnen direkt från bilen, lite i farten.
Drive thru systemet som finns för väldigt många serviceärenden, allt från det självklara McDonalds till bankomater och Starbucks - ja i stort sätt för allt, så självklart finns det även i skolan.
På skolans uppfart finns två filer som är dedikerade för avsläpp samt upphämtning av eleverna.
Som vilken drive thru som helst.

Av någon anledning så har tiden på morgon blivit mer och mer knapp och jag bokstavligen sladdar in på uppfarten klockan 8:35 när klockan ringer.
Jag har lärt mig uppskatta skolans drive thru väldigt mycket dessa dagar!



Idag var vi on time och jag behövde inte släppa av Filippa i farten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar