onsdag, januari 18, 2012

"NY" SVENSKA

Härom dagen ringde det en för mig ny svenska som presenterades sig som Carina och undrade om jag ville träffas.
Jag undrade lite försiktigt hur hon hade fått mitt nummer. Under tiden hon uppdaterade mig trillade polletten ned och jag mindes hennes man som hade ringt på hemma hos mig i slutet på förra året.
Hennes man är mäklare och han hade gått runt i mitt området och presenterat sig, vi kom i samspråk och det visade sig att hans fru var från Sverige. Han fick mitt telefonnummer och så nu i helgen ringde alltså hans svenska fru.

Hon är inte på något sätt ny här utan har bott här i 23 år. Hennes barn går i middle- respektive highschool så därför har våra vägar inte riktigt korsats förrän nu.

Vi hade en trevlig morgonpromenad tillsammans och pratade om allt mellan himmel och jord, vi kom bl a fram till att båda våra mammor kommer från Norrköping. Det är väldigt roligt att få chansen att lära känna ytterligare en svenska i området. Det känns tryggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar