torsdag, augusti 25, 2011

IDIOTI

Här i Kalifornien finns det tydligen en regel som säger att alla barn i pre-school ska ha en vila på 2 timmar.
Som svensk är det ren och skär idioti!

Jag var väldig tydlig över mitt missnöje med denna regel när Fabian började pre-school här i januari.
Han hade inte tagit en tupplur mitt på dagen på nästan 2 år men föll i och med den idiotiska regeln tillbaka till att ta en tupplur varje dag.
Vilket naturligtvis resulterade i väldigt sena kvällar...

Jag blev dock lovad att i och med höstterminens start så var det bara en timmes vila. Med hjälp av leksaker, böcker mm så räknade jag med att han skulle kunna hålla sig vaken under den tiden.

När jag hämtade honom i måndags efter första dagen så informerade fröknarna mig om att ledningen hade ändrat reglerna och att det fortfarande var två timmars vila.
Naturligtvis hade Fabian somnat till.

Om jag var tydlig första gången som jag tog upp mitt missnöje så var jag om möjligt ännu mer tydlig när jag stegade ut till kontoret en andra gång i samma ärende!
När jag hade fått ur mig det mesta jag ville ha sagt så lovade personalen att de skulle göra ett undantag i Fabians fall och se till att han bara fick en timmes vila och sedan fick gå ut och leka med en annan grupp.
Som om jag hade accepterat något annat!?

Efter ett par kvällar/nätter med en 4-åring som vägrat somna har det byggts upp en rejäl sömnbrist hos samtliga i familjen.
En irriterad och inte alls så trevlig stämning har infunnit sig i huset ibland, speciellt på morgonen.

Idag tog jag med mig hans Nintendo DS spel och han hade lyckats hålla sig vaken under hela vilotiden!

Nu håller vi tummarna på att han somnar tidigt i kväll!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar