onsdag, augusti 10, 2011

DAGISSTART

Efter några sköna lata veckor hemma i Kalifornien, dock tyvärr med över en veckas feber spritt på två barn, så var det dags för Fabian att börja dagis igen.

Hösten termin startar egentligen inte förrän 22 augusti men jag kände ändå att jag ville få i honom lite gamla rutiner.
Då det fanns plats i förskolans sommarverksamheten har jag anmält honom där på timmar under veckan.

Efter åtta veckors ledighet var Fabian inte så pigg på att börja dagis igen... Med gråt och skrik kändes det lite som att börja om igen.
När jag väl har hämtat honom så har fröknarna dock försäkrat mig om att allt har gått bra under dagen, vilket var tröstande.

Med höstterminens start så börjar Fabian i en ny grupp för äldre barn, här kallat Pre-Kindergarten.
Med några dagar på sin gamla avdelning och invanda rutiner samt att hans bästa kompis Jake även börjar på samma nya avdelning så hoppas jag på en smärtfri terminsstart.



Fabian och hans dagiskompisar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar