onsdag, juni 11, 2014

De sista dagarna innan semestern...

I måndags var det dagis för Felix medan de andra två äntligen kunde ta sovmorgon!
Jag tränade på förmiddagen och sedan var det full fart med ärenden att göra inför kommande semester till Gili Island som vi åker till tidigt på torsdag morgon.
Filippa blev upphämtad av Seoyeon som arrangerade en sleepover hemma hos henne.

På kvällen blev vi tillsammans med familjen Stenmark bjudna på middag på Satu Lagi av familjen Killius eftersom de också snart flyttar från Indonesien.



Rehmuna, Seoyeon och Filippa


På tisdag morgon åkte Frasse, jag och Fabian in till stan och Plaza Indonesia för lite shopping, blev dock inte så mycket som jag hade tänkte mig eftersom det i vanlig ordning "aldrig" finns i rätt storlek just det som man hade på listan och det där med att ha ett lager med varor i olika storlekar har de inte riktigt förstått här ännu...

Nåja, väl hemma så kom flip flopparna som jag hade beställt av "The flip flip man"... Han kommer hem till dig och du får själv välja modell och utformning på dina flip flottar, mest en rolig grej - bara för att det går! 
Senare på eftermiddagen kom "The iron man", av honom kan du beställa det mesta... jag beställde en vinkylare i hamrat silver som står på en ställning och med en bricka under som jag tänkte kunde vara lite snygg att ha stå utomhus när tillfälle ges... jag beställde även tre stycken stora ljuslyktor i silver...
Sömmerskan som syr lite kläder var också förbi för lite provning.



Camilla´s flip floppar :)


Filippa och jag åkte även över till familjen Stenmark i deras flyttkaos eftersom de har bytt hus då det gamla långt ifrån höll måttet för vad som är ok och dessutom en ägare som lyser med sin frånvaro. Vi hade med oss massor med sker från vårt skafferi och kyl som vi inte längre kommer att ha användning för så det var lika bra att skänka bort.



Filippa och Hanna


På onsdagen var det Felix sista dag på dagis och han är lyckligt ovetande om hela karusellen med avsked och flytt. Han fick en fin portfolio från sin termin på Tutor Time.



Den här presenten ovan fick Felix och alla andra i gruppen av en liten tjej som fyllde år igår... snacka om att man går all in.

Jag hade inte gjort eller bjöd på ett endaste dugg inför Felix sista dag på dagis, mammor är olika.... !
Men jag har inte så dåligt samvete för det.... kanske bara lite...



Felix och Mrs Keyla


Felix och Mrs Gita


Felix vinkar hej då till sina kompisar!


På efter middagen var Filippa, jag och Fabian på outlet d'Brasco och shoppade loss lite.

Frasse var ute med jobbet en sista kväll och skulle bli avtackad.... undrar om han har tänkt att åka direkt till flygplatsen eftersom vi måste åka hemifrån 04 i natt / på morgonkvisten...?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar