fredag, januari 31, 2014

Gong Xi Fa Cai


Idag är det dags för det kinesiska nyårsfirandet, Gong Xi Fa Cai! Det är helgdag och därmed också ledigt från skola och jobb.
2014 är hästens år och överallt symboliseras detta.


Som till exempel här på en liten konstutställning på PIM 2.



Kinesiska attiraljer finns att köpa överallt.


Vi firade in det kinesiska nyåret ordentligt eftersom det blev lite si och så med vårt eget nyårsfirande eftersom jag var magsjuk. Vi åt brunch på flotta hotel Mulia tillsammans med ett stort sällskap Ericsson familjer. Det var väldigt kul!


Filippa och jag hade köpt fina kinesiska klänningar dagen till ära.



Ett litet suddigt familjefoto, men men...


Det fanns massor av aktiviteter till barnen så det höll sig sysselsatta, lilla Felix gillade att rida på det kinesiska lejonet. Kanske dock inte syns på just den här bilden...



Bouncing house, här Fabian och Bruce.



En Kanin dök upp och ville krama Filippa



Entrén till restaurangen Orient 8 på Mulia


Min darling och jag


Min darling Simona och jag



Jag och världens bästa lilla tjej, Filippa



Jag, Claudia, Sayeh och Simona



Claudia, Sayed och jag



Den kinesiska draken kom så klart på besök.

När brunch var slut fortsatte vi en trapp upp i hotell baren och det slutade med den längsta brunch jag varit på, kl. 11-19. Inte illa!


Småkottarna Rosie, Felix och Kajsa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar