onsdag, oktober 09, 2013

Friendship day

Eftersom mina föräldrar anlände igår var det lite otajmat att jag idag, dagen efter deras ankomst, skulle jobba på skolan hela dagen under Friendship Day för alla 1:a klassare.
Men de var ändå lite jetlaggade efter den långa resan så de kanske bara tyckte att det var skönt att jag var i väg ett tag.

Alla 1:a klassare, över 100 elever, från JIS åkte idag ut till Country Woods, ett bostadsområde söderut.
Det var första besöket för mig på Country Woods som visade sig vara en oas med stora öppna grönområden och parker. Skulle kunna vara ett perfekt boende om det inte låg så långt iväg samt att alla hus och lägenheter som finns i området tydligen är väldigt slitna. Det är ju lite si och så med underhållet av bostäder här i Jakrata...

Nåväl, idag var det Friendship Day för alla första klassare och det var team building övningar, lekar, bad och pyssel mm under hela dagen för dem.
Jag och en mamma till var teamleaders för det lila laget som bestod av 16 stycken härliga ungar! Det var fullt upp med att se till att 16 spralliga barn kom till rätt station vid rätt tidpunkt, bytte om till badkläder, åt lunch mm för att vid slutet på dagen se till att de fick med sig alla sina saker hem.

Har sagt det förut, men jösses vad jag beundrar alla lärare vi har i världen, vilket jobb de gör!!

Vi hade en helt fantastisk dag ute i det gröna och det var så roligt att få vara med och hjälpa till, så himla roligt att se alla barnen ha så kul tillsammans samt träffa alla härliga lärare och många föräldrar!




Friendship Day för 1:a klassarna!




Många roliga team building övningar för barnen!





Fabian gör traditionellt indonesiskt pyssel.



Att bada var en höjdpunkt så klart och det behövdes i värmen!



Team Lila med sin team symbol!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar