onsdag, maj 01, 2013

RÖRSTRAND

Idag gjorde Lussan och jag en shoppingtur till Kemang där vi tickade av en rad inredningsbutiker och små "möbelaffärer" där de kan snickra ihop det mesta till billig peng.

Jag har sett ett coffee table i butiken Meja Meja som jag är lite sugen på att låta tillverka efter de mått jag själv vill. Det blir nog en tur tillbaka dit snart.

I en liten barnbutik som vi var inne i sålde de helt otippat fina Rörstrands skålar i serien Grace för knappt 20 kr skålen. Vilket fynd!
Tydligen så finns det en fabrik som tillverkar Rörstrands porslin någonstans här i Jakarta eller strax utanför, märkligt men sant.
Gäller att leta upp denna fabrik och göra besök där snart. Dessutom ska man hålla ögonen öppna för Rörstrands porslinet kan tydigen dyka upp lite varstans. Vi stannade till i en annan porslinsbutik tidigare i veckan som brukar ha Rörstrand men hade "bara" Mårbacka, då det inte är min stil så blev det inget köp då.



Tio skålar från Rörstand i serien Grace till fyndpris!



En kudde från Le Souq fick följa med hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar