fredag, maj 17, 2013

PLÖTSLIGT HÄNDER DET

Det är minst sagt lite si och så med vissa matvaror här, av helt förståeliga skäl.
Att vi endast har kunnat köpt Wasa knäckebröd en endaste gång under drygt ett år kan vi ha viss förståelse för men att hitta ketchup i plastflaska kan ju tyckas vara vanligare förekommande.

Men plötsligt händer det och idag hittade jag TVÅ flaskor ketchup á 1 kg styck på Ranch Market, jag knyckte de illa kvickt från hyllan!
Glas må vara bättre ur miljösynpunkt men inte lika bra att klämma ketchup ur...



Ketchup i plastflaska, stort i Jakarta!



Jag fick två tuber kaviar igår av Carina då de snart flyttar så idag knyckte jag en av Frasses undangömda knäckebröd som jag hittade (som han dessutom har fått importerade från Sverige) och gjorde en utomordentlig lunch med en hederlig knäcke med ost och kaviar samt ett glas oboy (även den importerad), jösses vilken lyx!



Svenska träskor i hyllan på Mango hittade jag idag också,
Ingen hejd på galenskaperna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar