onsdag, november 28, 2012

VOLUNTEER

Idag hade jag anmält mig som frivillig hjälpare till matte lektionen i Fabian´s klass.
Till vissa lektioner får vi föräldrar anmäla oss för att hjälpa till men då jag har tillbringat en stor del av hösten i Singapore och sedan hemma med en liten nyfödd har tiden inte riktigt infunnit sig förrän nu.

Med Rose hemma som tar hand om lilla Felix får jag möjlighet att i lugn och ro ge min tid åt de två äldre vilket är otroligt skönt och uppskattat.

Fabian´s klass hade i dag även pyjamas party och under matte lektionen handlade det om att väga och mäta saker. Det var så roligt att se hur en vanlig lektion kan se ut för 5-6 åringarna. Det krävs helt klart lite tålamod... Jag har alltid beundrat alla lärare, idag inget undantag, vilket jobb de gör!

Min älskade stora lilla son var så glad att jag var där och hjälpte till.

- Tack för att du kom mamma, sa han, lyckligt ovetande om hur dessa ord träffade mitt i prick i mammahjärtat och jag var snabbt tvungen att blinka bort en tår. Tänk att så lite kan betyda så mycket, jag har redan skrivit upp mig för att delta i fler frivilliga lektioner!



Världens finaste Fabian!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar