onsdag, augusti 08, 2012

SKOLSTART

Idag var det skolstart för Filippa!
Då skolan startar 07:30 är det numera slut med att ha sovmorgon. Som tur är ligger JIS nära där vi bor så nu räcker det med ca 10 min bilkörning istället för närmare en timme när de gick på BIS i våras.
Förstå vilken skillnad, så många timmar mindre i bil varje dag för mig och barnen!

Med dagens skolstart är det den tredje nya uppstarten på en helt ny skola på 1 1/2 år för Filippa och Fabian. Ska tilläggas i två nya länder och från början även med ett nytt språk.
Det har inte varit helt enkelt och självklart men satan så duktiga de har varit i slutändan, jag är så himla stolt och imponerad av hur de fixar det.
Många gånger mycket bättre än sin mamma.



Filippa, med nio fjärilar i magen!


Då Fabian börjar först på fredag så har han två dagar hemma till med Rose och mig. Mig bryr han sig inte så mycket om, Rose är en klar favorit. Jag är så glad över hans nya favorit. Han följer henne överallt och vill leka med henne hela tiden och vill gärna hjälpa henne med vad hon än gör.



Fabian hjälper Rose med att laga köttbullar!


Filippa meddelade att ytterligare en fjäril flugit iväg, bara 8 kvar nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar