torsdag, oktober 06, 2011

SAN FRANCISCO

Jag hade lyckats förhandla mig till ett besök i San Fransicso för att träffa en gammal kollega och dessutom stanna kvar över natten för att slippa ta pendeltåget hem själv sent på kvällen.

Att passera genom Oakland sent en kväll utan tryggt sällskap är inget som jag frivilligt skulle utsätta mig för.

Efter fem olika lappar uppsatta med diverse rutiner vad gäller lämning/hämtning av barnen, matlådor, läxläsning mm så kände jag mig redo att överge hemmet i hela 24 timmar.

Min kära vän Bettan och jag avnjöt ett soligt San Francisco mest inomhus, shoppandes. Vinlunch tog vi naturligtvis oss tid till samt en eftermiddagslatte på Union Square.

Efter lite uppfräschning och uppfriskning blev det middag och liveband på jazzklubb.

Jösses, jag antar att det faktum att utekvällarna numera slutar på jazzklubb istället för nattklubb är åldertecken nog?

Dock för det inte sagt att jazzklubb inte är lika roligt som nattklubb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar