fredag, oktober 07, 2011

BART

Bay Area Rapid Transit - BART är pendeltåget här i trakten.

I väntan på tåget hem till förorten blev jag redan på perrongen konfronterad av en stor, svart och hög man. Inte hög som i lång, inte hög av en adrenalinkick utan hög som i hög på droger.

Efter att i väldigt många och långa minuter förklarat sin beundran över mig och mitt utseende (jag sa att han var stenhög va?) tog han fram sin crackpipa och rökte på lite till, mitt framför mig. När han sedan undrade om min LV-väska var äkta var det allt annat än trevligt.

Den lite äldre damen på min vänstra sida som jag tidigare hade samspråkat med och kommit fram till att vi skulle på samma tåg, nickade och vinkade mig till sig.
Tacksamt följde jag med denna beskyddande kvinna som såg till att vi lyckades skaka av oss följeslagaren och inväntade tåget precis lagom så att han inte hann med samma tåg.

Klockan var bara lite efter 11 på förmiddagen, undrar hur det ser ut där nere sent en kväll?

Så, åka ensam hem en kväll från San Fransicso - nej tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar