lördag, november 26, 2011

JULPYSSEL

Som sagt, efter Thanksgiving sätter julhysterin igång. Det dekoreras, pyntas och bakas.
Vi ville inte vara sämre utan ägnade resten av helgen åt att pynta huset, till skillnad från amerikanerna dekorerade vi dock mer inne i huset än utanpå huset, bakade pepparkakor, lussekatter och kokade glögg.

Vi var till och med och köpte en julgran så nu har vi en vacker fin gran står inne bredvid den öppna spisen. Väldigt stilig och ståtlig!
Vi har väl aldrig haft en julgran färdig så tidigt.

Vi nöjde oss dock inte med en gran utan förra årets nödlösning, en plastgran med färgade lampor, ville barnen ha uppe på sin våning, så där står nu också en julgran.
Plus en varsin mini-plast-gran som barnen har på sina rum... så totalt har vi inte mindre än fyra julgranar i huset... Väldigt överdrivet, men jag får inte bestämma allt...

Vi har hur som helst haft en riktig jul-pyssel-helg, väldigt mysigt!



Vår fina gran vid öppna spisen!



Barnen undrade var alla paketen var som brukar ligga under granen, 
alltid är det något... :) 
Men jag antar att det kommer att fyllas på fram emot julafton... ?



Jag är så förtjust i mina små "Nutcracker" i granen!



Filippa och Fabian dekorerar pepparkakorna.  -"Jag vill se cool ut mamma" 
sa Fabian, nja jag vet inte riktigt om det lyckades...?



Fabian penslar lussekatterna



Sist men inte minst, barnens egna klädda julgran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar